Vásárlási és szállítási feltételek
ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
ADATKEZELÉSI NYILATKOZAT
GARANCIÁLIS TÁJÉKOZTATÓ
Általános Szerződési Feltételek
Famatel 99 Kft Webáruháza
Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, nem minősül
írásbeli szerződésnek, magyar nyelven íródik, magatartási kódexre nem utal. A webshop működésével,
megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott
elérhetőségeinken rendelkezésére állunk.
1. Szolgáltató adatai:
A szolgáltató neve: Famatel 99 Kft.
A szolgáltató székhelye: 2142 Nagytarcsa Asbóth Oszkár utca 4. 3-as számú raktár
A szolgáltató elérhetősége, az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen
használt elektronikus levelezési címe: info@famatel99.hu
Cégjegyzékszáma: 13 09 203928
Adószáma: 11812221-2-13
Nyilvántartásban bejegyző hatóság neve: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága
Telefonszáma:+ 36 1 445-0360
A szerződés nyelve: magyar
A tárhely-szolgáltató neve, címe, e-mail címe:
Magyar Hosting Kft.
1132 Budapest, Victor Hugo utca 18-22.
info@mhosting.hu
www.mhosting.hu
A panaszügyintézés irodánkban történik az alábbi nyitva tartási időben:
Famatel 99 Kft
2142 Nagytarcsa Asbóth Oszkár utca 4. 3-as számú raktár.
Tel.: +36 1 445-0360
Nyitvatartási idő
Hétfő – Péntek: 8-16-ig.
2. Szállítási és garanciális feltételek viszonteladó partnereink részére.
Amennyiben a regisztrációját viszonteladóként visszaigazoltuk és belép a weboldalunkra
kiválasztott termék mellett feltüntetett ár nettó nagyker ár az ÁFÁ-t nem tartalmazza!
Rendelése elküldését követően 24-48 órán belül szállítjuk a megrendelt árucikket.
Háztartási nagygépek esetében a szállítási idő 1 hét.
Természetesen mindent megteszünk azért, hogy a megrendelését minél hamarabb megkapja.
Ha ez akadályba ütközne, kollégánk telefonon vagy e-mailben értesíti Önt!
Viszonteladói partnereink részére a minimális rendelési összeg: nettó 21.000 Ft.
A szállítás nettó 55.000 Ft felett ingyenes!
A köztes értékű rendelésekre nettó 1990 Ft azaz bruttó 2.527 Ft
kedvezményes szállítási díjat számítunk fel!
A kedvezményes szállítási díj kizárólag a raktárunkból az üzletbe történő kiszállításra vonatkozik (A weboldalunkon regisztrált szállítási címre!).
Háztartási nagygépeknél nettó 90.000 Ft feletti megrendelés esetén ingyenes a
kiszállítás. A köztes értékű rendelésekre nettó 3.990 Ft/gép kedvezményes szállítási díjat számítunk fel.
Visszáru vagy árucsere esetén fent tartjuk magunknak a jogot, hogy az áru nettó értékének 10%-át logisztikai díjként a jóváíró számla végösszegéből levonjuk!
A rendszerünk automatikusan jelzi Önnek, hogy mikor érte le az ingyenes szállítási határt!
Az akciós termékek feltüntetett ára minden esetben a kedvezménnyel csökkentett összeg.
Tájékoztatjuk, hogy az aktuális akcióink a mindenkori készlet erejéig érvényesek!
Eljárás hibás árazás esetén
A folyamatos árellenörzés mellett is előfordulhat, hogy például technikai hiba miatt hibás ár szerepel a
Webáruházban (pl. 0 Ft-os ár). Hibás ár esetén a megrendelést (az Ön ajánlatát) a hibás áron nem áll módunkban elfogadni, és nem
vagyunk kötelesek a terméket hibás áron értékesíteni. Hibás áron történő ajánlattétel esetén nem jön létre
szerződés Ön és az Üzemeltető között. Amennyiben Ön hibás áron tesz ajánlatot, a rendszer azt automatikusan
visszaigazolja, ez azonban nem minősül az ajánlat elfogadásának az Üzemeltető részéről. Hibás áron történő
ajánlattétel (megrendelés) esetén az Üzemeltető munkatársa felhívja az Ön figyelmét a helyes árra, és
felajánlhatja a helyes áron történő szerződéskötést. Ön a hibás ár helyett az Üzemeltető munkatársa által közölt
helyes áron nem köteles ajánlatot tenni, és szerződést kötni. Ez esetben nem jön létre szerződés a Felek között, a rendelést tárgytalannak tekintjük.
3. Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre
A megjelenített termékek kizárólag online/személyesen rendelhetők meg. A termékekre vonatkozóan
megjelenített árak forintban értendők, tartalmazzák a törvényben előírt áfát, azonban nem tartalmazzák
a házhoz szállítás díját.
Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra.
A webshopban Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről fotót jelenít
meg. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, illusztrációként szerepelhetnek.
Nem vállalunk felelősséget a webshopban megjelenő kép és a termék tényleges kinézete miatti különbözőség miatt.
Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja Felhasználókat az
akcióról és annak pontos időtartamáról.
4. Alapvető rendelkezések
- A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat értelmezésére
a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény
(„Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő
szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a fogyasztó
és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet
vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés
nélkül is irányadók.
- A jelen Szabályzat 2018. március 19. napjától hatályos és visszavonásig hatályban marad. A
Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani a Szabályzatot. A módosításokat a Szolgáltató azok
hatályba lépése előtt 11 (tizenegy) nappal a weboldalakon közzéteszi. Felhasználók a weboldalak
használatával elfogadják, hogy rájuk nézve a weboldalak használatával kapcsolatos valamennyi
szabályozás automatikusan érvényes.
- Felhasználó, amennyiben belép a Szolgáltató által üzemeltetett webshop weboldalra, vagy annak
tartalmát bármilyen módon olvassa – akkor is, ha nem regisztrált felhasználója a webshopnak, a
Szabályzatban foglaltakat magára nézve kötelezőnek ismeri el. Amennyiben a Felhasználó nem fogadja
el a feltételeket, nem jogosult a webshop tartalmának megtekintésére.
- Szolgáltató fenntart magának minden jogot a webshop weboldal, annak bármely részlete és az azon
megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a webshopon megjelenő
tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése
a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.
- Felhasználó a weboldalon történő vásárlásával/regisztrációjával kijelenti, hogy jelen ÁSZF, és a
weboldalon közzétett Adatkezelési tájékoztató feltételeit megismerte és elfogadja, az adatkezelésekhez
hozzájárul.
- Felhasználó a vásárlás/regisztráció során köteles a saját, valós adatait megadni. A vásárlás/regisztráció
során megadott valótlan, vagy más személyhez köthető adatok esetén a létrejövő elektronikus szerződés
semmis. Szolgáltató kizárja felelősségét, amennyiben Felhasználó más nevében, más személy adataival veszi
igénybe szolgáltatásait.
- A Szolgáltatót a Felhasználó által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető
szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.
- A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha Felhasználó a jelszavát elfelejti,
vagy az illetéktelenek számára bármely nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válik.
5. Rendelés menete
- Felhasználó a regisztrációját követően bejelentkezik a webshopba/vagy regisztráció után megkezdheti a vásárlást.
- Felhasználó kosárba helyezi a kiválasztott termékeket. Felhasználó bármikor megtekintheti a kosár tartalmát a „kosár” ikonra kattintva.
- Felhasználó a megvásárolni kívánt termék, termékek darabszámát beállítja.
- Amennyiben Felhasználó további terméket szeretne kosárba helyezni, kiválasztja a „Főmenü” tovább” gombot. Ha nem szeretne további terméket vásárolni, „Rendelés véglegesítése” gomb megnyomása után ellenőrizheti a kosár tartalmát. A „Törlés” gombra kattintva törölheti a kosár tartalmát. Mennyiség véglegesítését követően automatikusan frissül a kosár tartalma.
- Felhasználó kiválasztja a szállítás és fizetés módját, majd a „Rendelés elküldése” gombbal elküldi a rendelését.
A szállítási módok a következők lehetnek:
- Személyes átvétel az Famatel 99 Kft. telephelyén:
Famatel 99 Kft :
2142 Nagytarcsa Asbóth Oszkár utca 4. 3-as számú raktár Nyitvatartási idő: Hétfő-Péntek 8-16 óráig
- Házhoz szállítással a Felhasználó által megadott címre.
- A Szállítás a Sprinter Futárszolgálatával vagy a Magyar Posta MPL Futárszolgálatával történik. Ha a Magyar Posta MPL Futárszolgálatot választja, kérjük feltétlenül jelezze a megjegyzés rovatban.
Fizetési módok:
- Utánvétel: Amennyiben a rendelés értékét a csomag kézhezvételekor kívánja kiegyenlíteni, akkor
válassza a "Személyesen átvételkor" fizetési módot.
- Előre utalás
- Személyes átvétel esetén készpénzben irodánkban
Szállítási költség:
- Házhoz szállítás esetén
A szállítási költség: 2.527 Ft
netto 55.000 Ft feletti rendelés esetén ingyenes!
40 kg feletti súlyú termékek esetén - amennyiben Felhasználó nem kér kiszállítást - a Szolgáltató
Nagytarcsa Asbóth Oszkár utcai telephelyén tudja a Felhasználó személyesen átvenni az árut.
Akciók esetén a fentebb megadott szállítási költségektől negatív irányba eltérhet a Szolgáltató.
Miután Szolgáltató több szállító céggel dolgozik együtt, előfordulhat, hogy előre nem látható okok
miatt a Felhasználó nem az általa választott futár cégtől kapja meg az árut, hanem egy másik futártól.
Természetesen ez a Felhasználónak nem jelent többlet költséget.
6. Amennyiben a webshopban hiba, vagy hiányosság lép fel a termékeknél, vagy az áraknál,
fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése, illetve módosítása után azonnal
tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról. A Felhasználó ezt követően még egyszer megerősítheti a
megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy Felhasználó elálljon a szerződéstől.
7. A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítése és visszaigazoló levél alapján
minden költséget tartalmaz. A számlát és a garancia levelet a csomag tartalmazza. Felhasználó
köteles a csomagot kézbesítéskor a futár előtt megvizsgálni, és termékeken, csomagoláson észlelt
esetleges sérülés esetén köteles jegyzőkönyv felvételét kérni, sérülés esetén a csomagot nem köteles
átvenni. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt Szolgáltató nem fogad el! A csomagok kézbesítése
munkanapokon történik 8-18 óra közötti időszakban.
8. Az adatok megadását követően Felhasználó a ”Rendelés küldése” gombra kattintva
tudja elküldeni megrendelését, előtte azonban még egyszer ellenőrizheti a megadott adatokat, illetve
megjegyzést is küldhet a megrendelésével, vagy e-mailben jelezheti felénk egyéb, rendeléssel
kapcsolatos kívánságát.
9. Adatbeviteli hibák javítása: Felhasználó a megrendelési folyamat lezárása előtt
minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba, ahol javítani tudja a bevitt adatokat.
Részletesen: A rendelés során lehetőség van a kosár tartalmának megtekintésére, illetve módosítására,
amennyiben a kosár nem a megrendelni kívánt mennyiséget tartalmazza, úgy a mennyiség oszlopban
található adatbeviteli mezőbe Felhasználó be tudja írni a rendelni kívánt mennyiség darabszámát,
majd megnyomja a „Módosítás” gombot. Amennyiben törölni kívánja Felhasználó a kosárban található
termékeket, akkor a „Törlés ”vagy a „Kosár ürítése” gombra kattint. A rendelés során a Felhasználónak
folyamatosan lehetősége van a bevitt adtok javítására/törlésére.
10. A megrendelések visszaigazolása és a szerződés létrejötte raktáron lévő termékek esetén
Felhasználó e-mail-ben a megrendelés elküldését követően visszaigazolást kap. Amennyiben e visszaigazolás a
Felhasználó megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül,
de legkésőbb 72 órán belül a Felhasználóhoz nem érkezik meg, a Felhasználó az ajánlati kötöttség vagy
szerződéses kötelezettség alól mentesül. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a
Szolgáltatóhoz, illetve a Felhasználóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik.
Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben,
mert a Felhasználó rossz e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó tárhely
telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.
11. Felhasználó tudomásul veszi, hogy az előző pontban taglalt visszaigazolás csupán
automata visszaigazolás, az szerződést nem keletkeztet. A szerződés akkor jön létre, amikor Szolgáltató
az előző pontban megnevezett automata visszaigazolást követően egy újabb e-mailben értesíti a
Felhasználót a megrendelés részleteiről és várható teljesítéséről (szerződés létrejötte).
12. A megrendelések visszaigazolása és a szerződés létrejötte raktáron NEM lévő termékek esetén
Felhasználó e-mail-ben a megrendelés elküldését követően visszaigazolást kap. Amennyiben e visszaigazolás
a Felhasználó megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható
határidőn belül, de legkésőbb 72 órán belül a Felhasználóhoz nem érkezik meg, a Felhasználó az
ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül. A megrendelés és annak visszaigazolása
akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve a Felhasználóhoz megérkezettnek, amikor az számára
hozzáférhetővé válik. Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért
nem érkezik meg időben, mert a Felhasználó rossz e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy a
fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.
13. Felhasználó tudomásul veszi, hogy az előző pontban taglalt visszaigazolás csupán
automata visszaigazolás, az szerződést nem keletkeztet.
14. Szolgáltató levélben tájékoztatja a Felhasználót, hogy a berendelte a megvásárolni
kívánt a termék(ek)et. Ezzel szerződés még nem jön létre a felek között.
15. Amint beérkezett a megvásárolni kívánt termék Szolgáltatóhoz, egy újabb e-mailben
értesíti a Felhasználót a megrendelés részleteiről és várható teljesítéséről (a szerződés ekkor jön
létre a felek között.
16. Az előrendelés különleges szabályai
Az előrendelés előjegyzés egy olyan termékre, ami a jövőben fog megjelenni, a rendelés pillanatában
még nem létezik. Előnye, hogy az előrendelő Felhasználó a termék megjelenésekor hamarabb jut hozzá a
termékhez.
Szolgáltató felhívja a figyelmet, hogy a termék megjelenéséig az adott termék ára, illetve maga a
megjelenési időpont is változhat.
17. A megrendelések feldolgozása és teljesítés
- A megrendelések feldolgozása központi információs szolgálat nyitvatartási idejében történik. A
megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására,
amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő napon kerül feldolgozásra. Szolgáltató
ügyfélszolgálata minden esetben elektronikus úton visszaigazolja, hogy mikor tudja teljesíteni a megrendelését.
- Általános teljesítési határidő, a visszaigazolástól számított 5 munkanapon belül. Ha Szolgáltató
és Felhasználó a teljesítés időpontjában nem állapodtak meg, Szolgáltató Felhasználó felszólításában
meghatározott időpontban vagy időn belül, felszólítás hiányában legkésőbb a megrendelésnek
Szolgáltatóhoz való megérkezésétől számított harminc napon belül köteles a szerződés szerinti teljesítésre.
- Az adásvételi szerződés alapján a Szolgáltató dolog tulajdonjogának átruházására, a Felhasználó
a vételár megfizetésére és a dolog átvételére köteles.
- Ha az eladó vállalkozás és a vevő fogyasztó, és az eladó vállalja a dolog vevőhöz történő
eljuttatását, a kárveszély akkor száll át a vevőre, amikor a vevő vagy az általa kijelölt harmadik
személy birtokba veszi a dolgot. A kárveszély a fuvarozónak történő átadáskor átszáll a vevőre, ha a
fuvarozót a vevő bízta meg, feltéve, hogy a fuvarozót nem az eladó ajánlotta.
- Ha az eladó vállalkozás és a vevő fogyasztó, a felek eltérő megállapodásának hiányában, az eladó
(jelen ÁSZF szerint: Szolgáltató) a szerződés megkötését követően késedelem nélkül, de legkésőbb
harminc napon belül köteles a vevő (Felhasználó) rendelkezésére bocsátani a dolgot.
- Az Szolgáltató késedelme esetén a Felhasználó jogosult póthatáridőt tűzni. Ha az eladó a
póthatáridőn belül nem teljesít, a vevő jogosult a szerződéstől elállni.
- A Felhasználó póthatáridő tűzése nélkül jogosult a szerződéstől elállni, ha
- a) a Szolgáltató a szerződés teljesítését megtagadta; vagy
- a szerződést a felek megállapodása szerint vagy a szolgáltatás felismerhető rendeltetésénél fogva a meghatározott teljesítési időben - és nem máskor - kellett volna teljesíteni.
- Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről Felhasználót haladéktalanul tájékoztatni, valamint Felhasználó által fizetett összeget haladéktalanul visszatéríteni.
18. Elállás joga
Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás
közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása
értelmében Fogyasztó a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül
elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket.
Jelen tájékoztató hiányában jogosult Fogyasztó 1 év elteltéig gyakorolni az elállási jogát.
Ha a Szolgáltató a termék kézhezvételének vagy a szerződés megkötésének napjától számított 14 nap
lejártát követően, de 12 hónapon belül megadja a tájékoztatást, úgy az elállásra nyitva álló határidő
e tájékoztatás közlésétől számított 14 nap.
Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le,
amelyen Fogyasztó, vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.
Fogyasztó a szerződés megkötésének napja, és a termék átvételének napja közötti időszakban is
gyakorolhatja elállási jogát.
A termék visszaküldésének költségét a fogyasztónak kell viselnie, a vállalkozás nem vállalta e költség viselését.
Nem illeti meg az elállási jog Fogyasztót olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a
fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében,
amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.
A fogyasztó szintén nem gyakorolhatja az elállási jogát:
- A szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
- Olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására nyitva álló határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
- Romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
- Olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
- Olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
- Olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
- Olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
- Lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
- Hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
- Nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
- Lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
- A nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.
- Szolgáltató a termék visszaérkezését/vagy az elállási nyilatkozat megérkezését követően a fenti jogszabályok értelmében haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszatéríti a kifizetett összeget a Fogyasztó részére, beleértve a szállítási díjat is.
- A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.
- Fogyasztó köteles az árukat indokolatlan késedelem nélkül, de a szerződéstől való elállására vonatkozó értesítés Szolgáltató részére történő megküldésétől számított 14 napnál semmiféleképpen sem később visszaküldeni vagy Szolgáltató címen leadni.
- Fogyasztó akkor tartja be a határidőt, ha a 14 napos időszak letelte előtt visszaküldi, vagy átadja a termék(eke)t.
- Fogyasztónak írásban történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot megküldenie 14 napon belül.
- A fogyasztó kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli, kivéve, ha a vállalkozás vállalta e költség viselését.
- A Szolgáltató nem köteles a Fogyasztó része megtéríteni azon többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik.
- A fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.
- A visszatérítést Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta az áru(ka)t, vagy Fogyasztó bizonyítékot nem szolgáltatott arra vonatkozóan, hogy azokat visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
- A termék visszaérkezését követő tizennégy napon belül a Fogyasztó által megadott bankszámlaszámra visszatéríti Szolgáltató a termék vételárát, a szállítási költséggel együtt.
- Amennyiben Fogyasztó élni szeretne elállási jogával, annak jelzését megteheti Szolgáltató elérhetőségeinek valamelyikén írásban (akár a mellékelt adatlap segítségével), vagy telefonon. Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe, telefonon történő jelzés alkalmával pedig a telefonon történő jelzését. Postai úton történő jelzés esetén ajánlott küldeményként, csomagként való jelzést fogad el Szolgáltató. A megrendelt terméket postai úton, vagy futárszolgálat segítségével juttathatja vissza Fogyasztó Szolgáltató részére.
- A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet itt érhető el.
- Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve itt érhető el.
- Fogyasztó egyéb panaszával is megkeresheti Szolgáltatót a jelen Szabályzatban található elérhetőségeken.
- Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el.
- Fogyasztó a köteles megtéríteni a vállalkozás ésszerű költségeit, ha fogyasztó a teljesítés megkezdését követően gyakorolja a felmondási jogát.
Elállási jog gyakorlásának a menete:
- Amennyiben a Fogyasztó élni kíván az elállási joggal, úgy köteles az elállási szándékát a Szolgáltató elérhetőségein jelezni.
- Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, amennyiben a termék kézhezvételétől számított 14. nap lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát. Írásban történő elállás esetén elég csak az elállási nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül. Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, email vagy telefonon keresztül történő értesítés esetén az e-mail küldésének idejét veszi figyelembe.
- A Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató címére késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. Lehetőség szerint a terméket kérjük gyári csomagolásában, minden kiegészítő tartozékával együtt visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, amennyiben a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket (tehát nem kell megérkezni 14 napon belül). A megrendelő viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő költségeket.
- A Szolgáltató azonban nem köteles a Fogyasztó része megtéríteni azon többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik. A Fogyasztó a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.
- Több termék adásvételekor, amennyiben az egyes termékek szállítása eltérő időpontban történik, úgy az utoljára szolgáltatott termék, illetve több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára kézbesített tételnek vagy darab kézhezvételtől számított 14 napon belül élhet a vásárló az elállási joggal.
19. Jótállás, szavatosság
19.1 Kellékszavatosság
- Milyen esetben élhet a Felhasználó a kellékszavatossági jogával?
Felhasználó webshopot üzemeltető cég hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
- Milyen jogok illetik meg a Felhasználót a kellékszavatossági igénye alapján?
Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Felhasználó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
- Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó kellékszavatossági igényét?
Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított kétéves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
- Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Felhasználó a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
- Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a Felhasználó igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a webshopot üzemeltető vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a Felhasználó köteles bizonyítani, hogy a Felhasználó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
19.2 Termékszavatosság
- Milyen esetben élhet a Felhasználó a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén a Felhasználó – választása szerint – kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
- Milyen jogok illetik meg a Felhasználót termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként a Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását, vagy kicserélését kérheti.
- Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
- Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét a Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
- Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Felhasználónak kell bizonyítania.
- A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető, vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
19.3 Jótállás
- Milyen esetben élhet Felhasználó a jótállási jogával?
Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján a webshopot üzemeltető vállalkozás jótállásra köteles, amennyiben a felhasználó fogyasztónak minősül.
- Felhasználót milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?
A jótállás időtartama egy év. A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a forgalmazó vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.
Jótállási igénye alapján a jogosult választása szerint
- kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott jótállási jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek - másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy
- az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a (...) nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.
Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni.
- Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?
A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Felhasználót a jótállásból fakadó jogok a termék-és kellékszavatosság fejezetekben leírt jogosultságoktól függetlenül megilletik.
- Szolgáltató nem tartozik jótállással a jótállási időn túl (szakmailag elvárható élettartam) a természetes elhasználásából/avulásból származó károkért.
- Szolgáltató nem tartozik továbbá szavatossággal, illetve jótállással az olyan károkért, amelyek a kárveszély átszállása utáni hibás vagy gondatlan kezelésből, túlzott igénybevételből, illetve a meghatározottól eltérő behatásokból, illetve egyéb, a termékek nem rendeltetésszerű használatából keletkeztek.
- Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
- Szolgáltató által forgalmazott televízió és LCD kijelzővel rendelkező termékek pixel hibájára vonatkozólag, a gyártó által előírt mindenkori (ide vonatkozó) ISO 13406-2 szabvány az iránymutató, amennyiben a gyártó máshogy nem rendelkezik.
- A jótállás megvonásával járhat amennyiben a terméken végzett javítási / szerelési munkálatokat nem az azokat elvégezni jogosult, illetve szakképzetséggel nem rendelkező harmadik személy végzi és a hiba ennek következtében keletkezett. Garanciavesztéssel járhat továbbá, ha a terméken égés, törés, repedés vagy egyéb fizikai, látható sérülés van illetve nem rendeltetésszerű használat (a termék gyári beállításait meghaladó teljesítményen történő használat, túlhúzás), szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést a vállalkozás, vagy annak megbízottja végezte el, illetve ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára vezethető vissza), a termék leírásában megadott paramétereket meghaladó mechanikai / elektromos terhelés illetve egyéb nem a célnak való felhasználás, helytelen tárolás, rongálás, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása, elemi kár, természeti csapás, okozta a meghibásodást.
- Jótállás megvonásával járhat, ha a terméken található garancia címke megsérül, eltávolításra kerül.
A szavatossági igény esetén történő eljárás
• Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben a felek megállapodása a rendelet rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára nem térhet el.
• A fogyasztó kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával, vagy akár csak nyugtával).
• A vállalkozás a fogyasztó nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni.
• Kérjük, hogy a terméket úgy csomagolja be, hogy a szállítás során ne sérülhessen! A nem megfelelő csomagolásból eredő károkért felelősséget nem tudunk vállalni.
• A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.
• Ha a vállalkozás a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a fogyasztót.
• A vállalkozás a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.
• A vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.
• Tájékoztatjuk ügyfeleinket, hogy a szavatossági, jótállási ügyintézést szerződött partnerünk, a Famatel 99 Kft. végzi. Az ügyintézés érdekében a személyes adatok átadásra kerülnek a fent nevezett cég részére az adatkezelési tájékoztatóban leírtaknak megfelelően.
20. Vegyes Rendelkezések
- Szolgáltató kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe venni. Ennek jogellenes magatartásáért teljes felelősséggel tartozik, úgy, mintha a jogellenes magatartást saját maga követte volna el.
- Ha a jelen Szabályzat bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.
- Amennyiben Szolgáltató a Szabályzat alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az, hogy a Szolgáltató egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan a Szabályzat valamely lényegi feltételéhez, vagy kikötéséhez, nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel, vagy kikötés szigorú betartásához.
- Szolgáltató és Felhasználó vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni.
21. Panaszkezelés rendje
- Webáruházunk célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben a Felhasználónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fenti telefonon, e-mail címen, vagy levél útján is közölheti.
- Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak.
- Az írásbeli panaszt a Szolgáltatást 30 napon belül írásban megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig megőrzi a Szolgáltató, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.
- Tájékoztatjuk, hogy a panaszának elutasítása esetén panaszával hatósági vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti, az alábbiak szerint:
- A Fogyasztó panasszal fordulhat a fogyasztóvédelmi hatósághoz:
A fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet szerint közigazgatási hatósági ügyekben elsőfokon a járási hivatal, illetve a megyeszékhely szerinti járási hivatal, másodfokon országos illetékességgel a Pest Megyei Kormányhivatal jár el. A járási hivatalok elérhetőségei: http://jarasinfo.gov.hu
A Fogyasztónak panasza esetén lehetősége van békéltető testülethez fordulni, melyek elérhetőségét itt találja:
Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszáma: (76) 501-525, (76) 501-500
Fax száma: (76) 501-538
Név: Mátyus Mariann
E-mail cím: bkmkik@mail.datanet.hu;
Baranya Megyei Békéltető Testület
Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.
Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109.
Telefonszáma: (72) 507-154
Fax száma: (72) 507-152
Név: Dr. Bodnár József
E-mail cím: bekelteto@pbkik.hu;
Békés Megyei Békéltető Testület
Címe: 5601 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszáma: (66) 324-976, 446-354, 451-775
Fax száma: (66) 324-976
Név: Dr. Bagdi László
E-mail cím: bmkik@bmkik.hu;
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870
Fax száma: (46) 501-099
Név: Dr. Tulipán Péter
E-mail cím: kalna.zsuzsa@bokik.hu;
Budapesti Békéltető Testület
Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Telefonszáma: (1) 488-2131
Fax száma: (1) 488-2186
Név: Dr. Baranovszky György
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu;
Csongrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék
Fax száma: (62) 426-149
Név: Dékány László, Jerney Zoltán
E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu;
Fejér Megyei Békéltető Testület
Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszáma: (22) 510-310
Fax száma: (22) 510-312
Név: Kirst László
E-mail cím: fmkik@fmkik.hu;
Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217
Fax száma: (96) 520-218
Név: Horváth László
E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu;
Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
Telefonszáma: (52) 500-749
Fax száma: (52) 500-720
Név: Dr. Hajnal Zsolt
E-mail cím: info@hbkik.hu;
Heves Megyei Békéltető Testület
Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440.
Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék
Fax száma: (36) 323-615
Név: Pintérné Dobó Tünde
E-mail cím: tunde@hkik.hu;
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8.
Telefonszáma: (56) 510-610
Fax száma: (56) 370-005
Név: Dr. Lajkóné dr. Vígh Judit
E-mail cím: kamara@jnszmkik.hu;
Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszáma: (34) 513-010
Fax száma: (34) 316-259
Név: Dr. Rozsnyói György
E-mail cím: kemkik@kemkik.hu;
Nógrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a
Telefonszám: (32) 520-860
Fax száma: (32) 520-862
Név: Dr. Pongó Erik
E-mail cím: nkik@nkik.hu;
Pest Megyei Békéltető Testület
Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. 2. em. 240.
Telefonszáma: (1)-269-0703
Fax száma: (1)-269-0703
Név: dr. Csanádi Károly
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Honlap cím: www.panaszrendezes.hu
Somogy Megyei Békéltető Testület
Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6.
Telefonszáma: (82) 501-000
Fax száma: (82) 501-046
Név: Dr. Novák Ferenc
E-mail cím: skik@skik.hu;
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszáma: (42) 311-544, (42) 420-180
Fax száma: (42) 311-750
Név: Görömbeiné dr. Balmaz Katalin
E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu;
Tolna Megyei Békéltető Testület
Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.
Telefonszáma: (74) 411-661
Fax száma: (74) 411-456
Név: Mátyás Tibor
E-mail cím: kamara@tmkik.hu;
Vas Megyei Békéltető Testület
Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszáma: (94) 312-356
Fax száma: (94) 316-936
Név: Dr. Kövesdi Zoltán
E-mail cím: pergel.bea@vmkik.hu
Veszprém Megyei Békéltető Testület
Címe: 8200 Veszprém, Budapest u. 3.
Telefonszáma: (88) 429-008
Fax száma: (88) 412-150
Név: Dr. Óvári László
E-mail cím: vkik@veszpremikamara.hu
Zala Megyei Békéltető Testület
Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24.
Telefonszáma: (92) 550-513
Fax száma: (92) 550-525
Név: dr. Koczka Csaba
E-mail cím: zmbekelteto@zmkik.hu
- A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
- Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén az eljárásra kizárólag a fővárosi kereskedelmi és iparkamara mellett működő békéltető testület illetékes.
- A Fogyasztó panasza esetén igénybe veheti az Uniós online vitarendezési platformot. A platform igénybe vétele egy egyszerű regisztrációt igényel az Európai Bizottság rendszerében, ide kattintva. Ezt követően pedig bejelentkezés után nyújthatja be panaszát a fogyasztó az online honlapon keresztül, amelynek címe: http://ec.europa.eu/odr
- Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek keretében köteles a válasziratát megküldeni a békéltető testület számára és a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani. Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.
22. Adatvédelem
A weboldal adatkezelési tájékoztatója elérhető a famatel99.hu oldalon a Információk menüpontban.
23. Szerzői jogok
- Miután az famatel99.hu, mint weboldal szerzői jogi műnek minősül, tilos az famatel99.hu weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése (többszörözése), újra nyilvánossághoz történő közvetítése, más módon való felhasználása, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.
- Az Famatel99.hu weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni írásos hozzájárulás esetén is csak az adott weboldalra való hivatkozással lehet.
- A Szolgáltató fenntartja minden jogát szolgáltatásának valamennyi elemére, a domain-neveire, az azokkal képzett másodlagos domain - nevekre valamint az internetes reklámfelületeire.
- Tilos a Famatel99.hu weboldal tartalmának, illetve egyes részeinek adaptációja, vagy visszafejtése; a felhasználói azonosítók és jelszavak tisztességtelen módon történő létesítése; bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a Famatel99.hu weboldalról bármely rész módosítható, vagy linkelhető.
- A Famatel99.hu név szerzői jogi védelmet élvez, felhasználása a hivatkozás kivételével kizárólag a Szolgáltató írásos hozzájárulásával lehetséges.
- Felhasználó tudomásul veszi, hogy a felhasználási engedély nélküli felhasználás esetén Szolgáltatót kötbér illeti meg. A kötbér összege képenként bruttó 70.000 Ft, illetve szavanként bruttó 20.000 Ft. Felhasználó tudomásul veszi, hogy ezen kötbérkikötés nem túlzó, és ennek tudatában böngészi az oldalt. A szerzői jogi jogsértés esetén Szolgáltató közjegyzői ténytanúsítást alkalmaz, melynek összegét szintén a jogsértő felhasználóra hárítja.
Budapest, 2023. október 24.
ADATKEZELÉSI NYILATKOZAT ÉS ADATKEZELÉSI TÁJÉKOZTATÓ
(Hatályos: 2018. március 19.-től)
1. Bevezető
A Famatel99 Kft., mint a famatel99.hu weblap üzemeltetője, mint adatkezelő, magára nézve kötelezőnek
ismeri el jelen jogi közlemény tartalmát. Kötelezettséget vállal arra, hogy tevékenységével
kapcsolatos minden adatkezelés megfelel a jelen szabályzatban és a hatályos jogszabályokban
meghatározott elvárásoknak.
A szolgáltató neve: Famatel 99 Kft.
A szolgáltató székhelye: 2142 Nagytarcsa Asbóth Oszkár utca 4. 3-as számú raktár
A szolgáltató elérhetősége, az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen
használt elektronikus levelezési címe: info@famatel99.hu
Cégjegyzékszáma: CG01-09677924
Adószáma: 11812221-2-13
Nyilvántartásban bejegyző hatóság neve: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága
Telefonszáma:+ 36 1 445-0360
A szerződés nyelve: magyar
A tárhely-szolgáltató neve, címe, e-mail címe:
Magyar Hosting Kft.
1132 Budapest, Victor Hugo utca 18-22.
www.mhosting.hu
A panaszügyintézés irodánkban történik az alábbi nyitva tartási időben:
Famatel 99 Kft
2142 Nagytarcsa Asbóth Oszkár utca 4. 3-as számú raktár
Tel.: +36 1 445-0360
Nyitvatartási idő
Hétfő – Péntek: 8-16-ig.
A (továbbiakban: Adatkezelő), mint Adatkezelő jelen Adatvédelmi Nyilatkozat és Adatkezelési Tájékoztató ( a továbbiakban: Adatvédelmi Nyilatkozat) közzétételével ismerteti az adatkezelésére vonatkozó elveit.
Kérjük, hogy weboldalunk használata előtt szíveskedjen elolvasni a jelen Adatvédelmi Nyilatkozatot, mely közérthető módon tartalmazza, miként kezeljük személyes adatait!
Az Adatvédelmi Nyilatkozatban az Adatkezelő egyértelműen és részletesen tájékoztatja az érintetteket az adatok kezelésével kapcsolatos minden fontos tényről.
Az adatkezelés megkezdése előtt Tájékoztatjuk Önt arról, hogy az adatkezelés minden esetben az érintett hozzájárulásán alapul. A Weblapon történő regisztrációjával, a Weblap használatával, megrendelése feladásával és hírlevelünkre történő feliratkozásával Ön, mint Felhasználó kifejezetten hozzájárul ahhoz, hogy az Adatkezelő az Ön személyes adatait jelen Adatvédelmi Nyilatkozat keretein belül, a hatályos magyar jogszabályoknak megfelelően kezelje, és a jelen dokumentumban rögzített terjedelemben, módon és időtartamban felhasználja.
2. Az adatkezelés nyilvántartásba vétele
Az általános adatvédelmi rendelet (GDPR) alapján a nyilvántartásba történő bejelentési kötelezettség 2018. május 25. napjától megszűnik. Az általános adatvédelmi rendelet két esetben ír elő bejelentési kötelezettséget: az adatvédelmi tisztviselő nevét és elérhetőségét, továbbá az adatvédelmi incidenseket kell az illetékes hatóságnak bejelenteni. Amennyiben Ön adatkezelési visszaélést tapasztal, közvetlenül is jelezheti azt a Famatel 99 Kft. ügyfélszolgálatának postai, vagy elektronikus úton az alábbi elérhetőségeken:
• Emailben: info@famatel99.hu
• Postai úton levélben: Famatel99 Kft., 2142 Nagytarcsa Asbóth Oszkár utca 4. 3-as számú raktár
3. Fogalom meghatározások
A Felhasználók személyes adataik kezelésének szabályait tartalmazó az Európai Parlament és a Tanács
(EU) 2016/679 2018. május 25-től hatályos általános adatvédelmi rendelete (a továbbiakban: GDPR ),
valamint az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII.
törvény (a továbbiakban: Info tv.). A jelen Adatvédelmi Nyilatkozatban használt fogalmak jelentése a
2011. évi CXII. törvény 3. §-ban rögzített „Értelmező rendelkezések” figyelembevételével az alábbi:
- személyes adat: az érintettel kapcsolatba hozható adat - különösen az érintett neve, azonosító jele, valamint egy vagy több fizikai, fiziológiai, mentális, gazdasági, kulturális vagy szociális azonosságára jellemző ismeret -, valamint az adatból levonható, az érintettre vonatkozó következtetés
- érintett: bármely meghatározott, személyes adat alapján azonosított vagy – közvetlenül vagy közvetve –azonosítható természetes személy
- adatkezelő: az a természetes vagy jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, aki, vagy amely önállóan vagy másokkal együtt az adat kezelésének célját meghatározza, az adatkezelésre (beleértve a felhasznált eszközt) vonatkozó döntéseket meghozza és végrehajtja, vagy az adatfeldolgozóval
- adatkezelés: az alkalmazott eljárástól függetlenül az adaton végzett bármely művelet vagy a műveletek összessége, így különösen gyűjtése, felvétele, rögzítése, rendszerezése, tárolása, megváltoztatása, felhasználása, lekérdezése, továbbítása, nyilvánosságra hozatala, összehangolása vagy összekapcsolása, zárolása, törlése és megsemmisítése, valamint az adat további felhasználásának megakadályozása, fénykép-, hang- vagy képfelvétel készítése, valamint a személy azonosítására alkalmas fizikai jellemzők (pl. ujj- vagy tenyérnyomat, DNS-minta, íriszkép) rögzítése
- adattörlés: az adat felismerhetetlenné tétele oly módon, hogy a helyreállítása többé nem lehetséges
- adatfeldolgozás: az adatkezelési műveletekhez kapcsolódó technikai feladatok elvégzése, függetlenül a műveletek végrehajtásához alkalmazott módszertől és eszköztől, valamint az alkalmazás helyétől, feltéve, hogy a technikai feladatot az adaton végzik
- adatállomány: az egy nyilvántartásban kezelt adatok összessége
- harmadik személy: olyan természetes vagy jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, aki, vagy amely nem azonos az érintettel, az adatkezelővel vagy az adatfeldolgozóval
- információs társadalommal összefüggő szolgáltatás: elektronikus úton, távollevők részére, rendszerint ellenszolgáltatás fejében nyújtott szolgáltatás, amelyhez a szolgáltatás igénybe vevője egyedileg fér hozzá
- elektronikus kereskedelmi szolgáltatás: olyan információs társadalommal összefüggő szolgáltatás, amelynek célja valamely birtokba vehető forgalomképes ingó dolog valamint a dolog módjára hasznosítható természeti erőket -, szolgáltatás, ingatlan, vagyoni értékű jog (a továbbiakban együtt: áru) üzletszerű értékesítése, beszerzése, cseréje vagy más módon történő igénybevétele.
4. Felhasználók köre
Felhasználó a Weblap szolgáltatásait igénybe vevő, rendelést leadó, bármely meghatározott,
személyes adat alapján azonosított vagy - közvetlenül vagy közvetve - azonosítható természetes személy.
5. A kezelt személyes adatok köre
Az Adatkezelő által kezelt személyes adatok körét képezik az alábbiak:
- Név (Vezetéknév, Keresztnév, Cég neve)
- Cím (Utca, házszám, emelet, ajtó, város, ország, irányítószám)
- Telefonszám
- Email cím
- Bankszámlaszám
- Adószám
Az Adatkezelő a kezelt személyes adatok valódiságáért felelősséget nem vállal!
A szolgáltatott személyes adatokért a felelősség kizárólag a Felhasználót terheli.
6. Hírlevél
Természetes személynek, mint a hírlevelünk címzettjének elektronikus levelezés vagy azzal egyenértékű más egyéni kommunikációs eszköz útján hírlevelet kizárólag akkor küldünk, ha ahhoz a hírlevél címzettje előzetesen egyértelműen és kifejezetten hozzájárult, a hírlevélre feliratkozott.
A kezelt adatok köre: A hírlevélre önkéntesen, kifejezett hozzájárulása alapján feliratkozott Felhasználó alábbi adatait kezeli az Adatkezelő: Név (Vezetéknév, Keresztnév, Cég neve), E- mail cím, telefonszám, Bankszámlaszám, Adószám.
A felhasználás célja: Marketing tartalmú elektronikus levél küldése (hírlevél) elektronikus úton a hírlevélre önkéntesen, kifejezett hozzájárulás alapján feliratkozott Felhasználók részére; a Felhasználók tájékoztatása aktualitásokról, ajánlatokról, marketing célú akciókról.
Az adatkezelés időtartama: Az Adatkezelő a hírlevélre önkéntesen feliratkozó felhasználó fent nevesítettszemélyes adatait a felhasználó hozzájárulásának visszavonásáig kezeli, ennek hiányában az adatok felvételétől számított 10 évig.
Visszavonó nyilatkozat: Tájékoztatjuk Önöket arról, hogy a hozzájáruló nyilatkozat bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható. Ebben az esetben a nyilatkozó nevét és minden egyéb személyes adatát töröljük, és részére hírlevelet a továbbiakban nem küldünk.
A visszavonó nyilatkozat megtételére mind postai úton, mind pedig elektronikus levél útján lehetőséget biztosítunk úgy, hogy a nyilatkozatot tevő személy egyértelműen azonosítható legyen.
Felhasználó hozzájárulását bármikor, ingyenesen, írásban az alábbi módokon vonhatja vissza:
- Emailben: info@famatel99.hu
- Postai úton levélben: Famatel99 Kft., 2142 Nagytarcsa Asbóth Oszkár utca 4. 3-as számú raktár
Az Adatkezelő a hírlevélre önkéntesen, kifejezett hozzájárulás alapján feliratkozott Felhasználók személyes adatairól nyilvántartást vezet. Az ebben a nyilvántartásban rögzített - a reklám címzettjére vonatkozó - adat csak a hozzájáruló nyilatkozatban foglaltaknak megfelelően, annak visszavonásáig kezelhető, és harmadik fél számára kizárólag az érintett személy előzetes hozzájárulásával adható át.
Az Adatkezelő az általa rögzített személyes adatokat csak a hozzájáruló nyilatkozatban foglaltaknak megfelelően kezeli és harmadik fél számára kizárólag az érintett személy előzetes hozzájárulásával adhatja át.
7. A személyes adatok kezelésének célja és jogalapja
Adatkezelési célok:
Az adatok kezelésének célja az Adatkezelő által nyújtott szolgáltatások Felhasználók általi
igénybevételének, és az Adatkezelő általi teljesítésének lehetővé tétele, a termékértékesítés
nyomon követése, a Felhasználó azonosítása, valamint annak lehetővé tétele, hogy a Felhasználó a
rendeléséről tájékoztatást kapjon.
A Weblap szolgáltatásainak igénybevétele regisztrációhoz, illetőleg személyes adatok
megadásához kötött. A szolgáltatás igénybevételével és a Weblapon történő regisztrációval a
Felhasználó kifejezetten hozzájárul, hogy az Adatkezelő személyes adatait kezelje. Személyes
adatait a Felhasználó önkéntesen, jelen Adatkezelési Nyilatkozat ismeretében bocsájtja az
Adatkezelő rendelkezésére.
Az Adatkezelés jogalapja és módja:
A Weblapon történő regisztráció során, valamint a szolgáltatás igénybevétele folytán történő személyes
adatok rögzítése és kezelése a Felhasználó önkéntes hozzájárulásán alapul.
Ezen hozzájárulást a Felhasználó a Weblapon történő rendelés leadásával, regisztráció elvégzésével adja meg.
A Felhasználó, ha szolgáltatás igénybevétele során harmadik, természetes személy személyes
adatait teszi hozzáférhetővé, szavatol azért, hogy a hozzáférhetővé tett személyes
adatok kezeléséhez az érintett hozzájárulását jogszerűen beszerezte.
Felhasználó tudomásul veszi, hogy az Adatkezelő a felvett adatokat törvény eltérő rendelkezése
hiányában a rá vonatkozó jogi kötelezettség teljesítése céljából, vagy az Adatkezelő, vagy harmadik
személy jogos érdekének érvényesítése céljából - ha ezen érdek érvényesítése a személyes adatok
védelméhez fűződő jog korlátozásával arányban áll - további külön hozzájárulás nélkül, valamint az
érintett hozzájárulásának visszavonását követően is kezelheti.
8. Az adatkezelésre és az adatfeldolgozásra jogosult személy
A személyes adatok kezelésére és feldolgozására jogosult személy az Famatel99 Kft 2142 Nagytarcsa Asbóth Oszkár utca 4. 3-as számú raktár,
mint Adatkezelő. A feldolgozásra kerülő személyes adatokat az Adatkezelő
mindenkori törvényes képviselője(i), alkalmazottai/megbízottjai/közreműködői ismerhetik meg.
Az adatkezelő személyes adatot harmadik személyek részére nem ad át, kizárólag abban az
esetben, ha az érintett ehhez kifejezetten hozzájárul.
9. Az adatkezelés időtartama
A Felhasználó hozzájárulása alapján megadott személyes adatokat az Adatkezelő az
adatkezelés céljának megvalósulásáig, illetőleg a Felhasználó hozzájárulása visszavonásáig
kezeli. Az Adatkezelő a Felhasználó regisztrációja során megadott személyes adatait a
Weblap igénybevételének megszűnéséig, így különösen a regisztráció törléséig kezeli.
Az Adatkezelő a felvett személyes adatokat törvény eltérő rendelkezésének hiányában a) a rá
vonatkozó jogi kötelezettség teljesítése céljából, vagy b) az adatkezelő vagy harmadik személy jogos
érdekének érvényesítése céljából, ha ezen érdek érvényesítése a személyes adatok védelméhez fűződő
jog korlátozásával arányban áll további külön hozzájárulás nélkül, valamint az érintett
hozzájárulásának visszavonását követően is kezelheti.
2011. évi CXII. törvény 6. § ( 5)
Az Adatkezelő a Felhasználó által megadott személyes adatokat a számviteli kötelezettségek
teljesítése érdekében a 2000. évi C. törvény 169.§-a alapján 8 évig, illetve az adózás
rendjéről szóló 2003. évi XCII. törvényben meghatározott elévülési időn belül őrzi meg és kezeli.
10. Adattovábbítás, adatok összekapcsolása
Az Adatkezelő nem ad el, nem ad bérbe és semmilyen formában nem bocsát rendelkezésére a Felhasználóra
vonatkozó személyes adatokat, illetve információkat más cégnek, magánszemélynek, kivéve a
számviteli kötelezettség teljesítéséhez szükséges adatszolgáltatást.
Az Adatkezelő a tőle elvárható módon gondoskodik az adatok megfelelő biztonságáról, és
megteszi azokat a technikai és szervezési intézkedéseket, melyek az adatvédelmi szabályok és elvek
érvényre juttatását garantálják és a személyes adatok biztonságát elősegítik.
Tájékoztatjuk a Tisztelt Felhasználókat arról, hogy az Adatkezelő személyes adatot kizárólag
az érintett hozzájárulásával továbbít harmadik személynek vagy személyeknek.
A Felhasználó a Weboldal által nyújtott szolgáltatások igénybevételével, és az ezen
szolgáltatások igénybe vételéhez szükséges, fentiekben rögzített személyes adatai megadásával
kifejezetten hozzájárulását adja ahhoz, hogy személyes adatait a Társaság a termékek kiszállítását
végző szállító cég részére továbbítsa.
Jelen szakaszban tájékoztatjuk Önöket az adattovábbítással létrejövő adatkezelések körülményeiről:
1. sz. adatkezelő cégnév: Sprinter Futárszolgálat Kft, adószám: 12263840-2-43, cégjegyzékszám:
01-09-660447 (Sprinter Futárszolgálat Kft a továbbiakban: Szállító),
Az adattovábbítás jogalapja: az érintett hozzájárulásán alapul.
A kezelt adatok köre: Név (Vezetéknév, Keresztnév, Cég neve), Cím (Utca, házszám, emelet, ajtó,
város, ország, irányítószám), Telefonszám, E- mail cím.
Az adattovábbítás célja: A Felhasználó által megrendelt termékek kiszállítása, valamint az
ezzel kapcsolatos ügyintézés és kapcsolattartás lehetővé tétele.
Az adatkezelés időtartama: az adatkezelés céljának megvalósulásáig, illetőleg a Felhasználó
hozzájárulása visszavonásáig kezeli, ennek hiányában az adatok felvételétől számított 10 évig.
A fentiekben rögzített adattovábbítás esetén az Adatkezelőnek az 1-3. sz. adatkezelők minősülnek,
a Felhasználók a személyes adatok kezelésével kapcsolatos ügyekben közvetlenül az Adatkezelőhöz
fordulhatnak, az Adatkezelő elérhetőségein.
Az Adatkezelő az adattovábbítás jogszerűségének ellenőrzése, valamint az érintett
tájékoztatása céljából adattovábbítási nyilvántartást vezet, amely tartalmazza az általa
kezelt személyes adatok továbbításának időpontját, az adattovábbítás jogalapját és címzettjét,
a továbbított személyes adatok körének meghatározását, valamint az adatkezelést előíró jogszabályban
meghatározott egyéb adatokat.
11. „Cookie”-k
Weboldalunk a Felhasználó egyénre szabott kiszolgálása, és a kényelmi funkciók érdekében
„cookie”-kat használhat. „Cookie”-k használata esetén ennek keretében a Weblapra történő
látogatásakor a látogatás időpontja, a Felhasználó böngészőjének adatai, IP címe, valamint
a használt operációs rendszer és a nyelvi beállítások naplózásra kerülnek. Ezen adatokat
az Adatkezelő nem kapcsolja össze más személyes adatokkal, kizárólag statisztikai kimutatások
célját szolgálják.
12. Felhasználók személyes adatok kezelésével kapcsolatos jogaik,
jogérvényesítési és jogorvoslati lehetőségek
A Felhasználónak lehetősége van az Adatkezelőnél személyes adatai kezeléséről tájékoztatást kérnie,
ezen kívül a Felhasználó kérheti személyes adatainak helyesbítését, valamint személyes adatainak
, vagy zárolását.
A Felhasználó bármikor jogosult írásban, az Adatkezelő által a jelen Adatvédelmi
Nyilatkozatban megjelölt elérhetőségein tájékoztatást kérni az Adatkezelő által kezelt,
reá vonatkozó személyes adatokról, valamint ugyanígy bármikor kérelmezheti azok módosítását.
Az Adatkezelő a kérelem benyújtásától számított legfeljebb 30 napon belül adja meg a kért tájékoztatást.
Amennyiben a Felhasználó írásban kérelmezi, az Adatkezelő tájékoztatást nyújt részére a Felhasználó
Adatkezelő által kezelt, illetve – ha van ilyen- az általa vagy rendelkezése szerint megbízott
adatfeldolgozó által feldolgozott adatairól.
Az Adatkezelő ezen kívül, ilyen irányú kérelem alapján írásban tájékoztatást nyújt az
általa kezelt személyes adatok forrásáról, az adatkezelés céljáról, jogalapjáról, időtartamáról,
az adatfeldolgozó nevéről, címéről és az adatkezeléssel összefüggő tevékenységéről, az adatvédelmi
incidens körülményeiről, hatásairól és az elhárítására megtett intézkedésekről, továbbá - az
érintett személyes adatainak továbbítása esetén - az adattovábbítás jogalapjáról és címzettjéről.
Felhívjuk szíves figyelmüket arra, hogy postai úton érkező kérelem esetén az Adatkezelőnek abban az
esetben nyílik rá módja, hogy a postai úton érkező levelekre, írásban, postai úton
megküldje válaszát a Felhasználó részére, ha a Felhasználó a válaszadás céljából postacímét
kérelmén feltünteti.
A (4) bekezdésben foglalt tájékoztatás ingyenes, ha a tájékoztatást kérő a folyó évben
azonos adatkörre vonatkozóan tájékoztatási kérelmet az adatkezelőhöz még nem nyújtott be.
Egyéb esetekben költségtérítés állapítható meg. A költségtérítés mértékét a felek között
létrejött szerződés is rögzítheti. A már megfizetett költségtérítést vissza kell téríteni,
ha az adatokat jogellenesen kezelték, vagy a tájékoztatás kérése helyesbítéshez vezetett.
Felhasználó jogosult továbbá adatai törlésének kérésére, az Adatkezelőhöz címzett írásbeli megkereséssel,
az Adatkezelő megadott elérhetőségein.
Felhasználó az alábbi elérhetőségeken jogosult a tájékoztatást, módosítást, vagy törlést kérelmezni:
Postai levelezési cím: : Famatel99 Kft. 2142 Nagytarcsa Asbóth Oszkár utca 4. 3-as számú raktár
E-mail cím: info@famatel99.hu
A Felhasználó bármikor jogosult a helytelen, megváltozott vagy hibásan rögzített adatainak kijavítását,
vagy azok törlését kérni. Az Adatkezelő a kérelem beérkezését követően ésszerű időn belül,
de legkésőbb a kérelem beérkezésétől számított 30 napon belül törli, illetve módosítja a Felhasználó
által megjelölt adatokat.
Tájékoztatjuk Önöket arról, hogy a törlés nem vonatkozik a jogszabály (pl. számviteli
szabályozás) alapján szükséges adatkezelésekre, azokat az Adatkezelő a törvényben rögzített
szükséges időtartamig köteles megőrizni.
Törlés helyett az adatkezelő zárolja a személyes adatot, ha az érintett ezt kéri, vagy ha a
rendelkezésére álló információk alapján feltételezhető, hogy a törlés sértené az érintett jogos
érdekeit. Az így zárolt személyes adat kizárólag addig kezelhető, ameddig fennáll az az adatkezelési
cél, amely a személyes adat törlését kizárta.
Amennyiben a Felhasználó úgy érzi, a személyes adatok kezelésével kapcsolatos jogainak esetlegesen
sérültek, kérjük, jelezze nekünk írásban az Adatkezelő fentiekben megadott elérhetőségein!
A Felhasználó a személyes adatok kezelésével kapcsolatos jogsérelem esetén az információs
önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény
alapján a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz (NAIH) (A Hatóság címe:
1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C, Levelezési cím: 1530 Budapest, Postafiók: 5.)
fordulhat, végső soron bíróság előtt érvényesítheti jogait. A perre a törvényszék rendelkezik
hatáskörrel.
13. Jogszabályoknak való megfelelés
A jelen Adatvédelmi Nyilatkozat elkészítése során, valamint a Felhasználók személyes adatainak
kezelésekor az Adatkezelő a mindenkor hatályos magyar jogszabályok maradéktalan betartásával, és a
vonatkozó uniós normák figyelembevételével jár el.
Az Adatkezelő különösen az alábbi jogszabályokban előírtakat tartja szem előtt az adatkezelés során:
- évi CXII. törvény – az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról (a továbbiakban: Infotv.)
- évi CVIII. törvény – az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről (főképp a 13/A. §-a)
- évi XLVII. törvény – a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról;
- évi XLVIII. törvény – a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól (különösen a 6.§-a)
- évi XC. törvény az elektronikus információszabadságról
- évi C. törvény az elektronikus hírközlésről (kifejezetten a 155.§-a)
- 16/2011. sz. vélemény a viselkedésalapú online reklám bevált gyakorlatára vonatkozó EASA/IAB-ajánlásról
A szerződés nyelve: magyar
A tárhely-szolgáltató neve: Magyar Hostin Kft.
A tárhely-szolgáltató címe: 1132 Budapest, Victor Hugo utca 18-22.
A tárhely-szolgáltató e-mail címe: info@mhosting.hu
A tárhely-szolgáltató weboldala: www.mhosting.hu
Garanciális tájékoztató
Az általunk forgalmazott termékekre a jogszabályokban foglaltak szerint
termékkörönként és gyártónként meghatározott mértékű garanciát vállalunk.
Villamossági szerelési anyagokra és a LED fényforrásokra 18 hónap garanciát vállalunk.
MPM háztartási kisgépek esetében 2 év teljes körű garanciát vállalunk.
MPM háztartási nagygépek esetében 5 év (2 év teljes körű, + 3 év kiterjesztett)
garanciát vállalunk a hűtőgépekre, fagyasztókra, mosógépekre*.
A +3 év kiterjesztett garanciához a készüléket regisztrálni kell a weboldalunkon a
vásárlástól számított 30 napon belül!
* A mosógépek esetében a
kiterjesztett 3 év garancia kizárólag a motor meghibásodására érvényes!
MPM gáztűzhelyek, gáz-elektromos kombinált tűzhelyek esetében a termék átadásának vagy üzembe helyezésének
napjától számított 2 év. Ha a térítésköteles üzembe helyezést márkaszervizünk (6 hónapon belül * )
elvégzi, a garancia az üzembe helyezés napjától számított 3 év. A+1 év kiterjesztett garanciához a
készüléket regisztrálni kell a weboldalunkon a vásárlástól számított 30 napon belül!
*Ha 6 hónapon túl helyezik a készüléket üzembe, a garancia kezdete a vásárlás napjától él.
Egyes 10.000.- Ft fogyasztói ár alatti készülékekhez garanciajegyet nem minden
esetben biztosítunk, annak szerepét az eredeti számla vagy blokk vagy ezek másolata
tölti be, ezért kérjük, azt mindenképpen őrizze meg!
Amennyiben valami hiányzik a csomagból, vagy törötten érkezik a termék, a lehető
legrövidebb időn belül jelezze felénk, mert a csomag átvételétől számított 72 órán
belül van lehetőségünk reklamálni a szállító partnerünknek, az Sprinter Futárszolgálat Kft.-nek.
A csomag átvételtől számított 72 órán túlmenő reklamációt nem áll módunkban elfogadni!
A szakszervizek címe minden esetben megtalálható a jótállási-, vagy garanciajegyen, esetleg a termék
használati útmutatójának a végén. Természetesen a megfelelő szakszerviz elérésében kollégánk is
készséggel áll partnereink rendelkezésére.
Felhívom figyelmét arra, hogy a garanciális meghibásodások körébe elsősorban a gyártás-, illetve az
anyaghibák tartoznak. Így nem tekinthetők garanciális problémának törésből, kopásból, vagy nem
rendeltetésszerű használatból eredő károk. Erről minden esetben a készülék szervizelését követően
szakvéleményt csatolunk. A termék kicseréléséről elsősorban a szakszervizek rendelkeznek, ezért
kérjük, minden esetben kollégáinkkal egyeztessenek! A nem javítható készülékekről a szervíz csere utalványt
állít ki amelyet a beküldő félnek postáz. Kérjük minden esetben adját ezt át kollégánknak vagy jutassák ezt vissza hozzánk
postai úton vagy elektronikus formában a garancia@famatel99.hu email címre.
A szervizek ragaszkodnak, a jegyzőkönyvhöz melynek tartalmaznia kell a részletes hibaleírást,
(amennyiben ez hiányzik, bevizsgálási díjat számíthatnak fel), a blokkhoz vagy számlához, esetleg
annak másolatával együtt a pontosan kitöltött garancialevélhez.
Az árucikk 3 munkanapon (72 órán) belül történő meghibásodása esetén, ha azt 3 munkanapon belül
tudomásunkra is hozza, webáruházunkon keresztül lejelenti, Ön jogosult a termék cseréjére, vagy a
vételár jóváírására. Amennyiben a hiba a 3 munkanap után következik be, hivatalos szakszervizbe
juttatjuk el a terméket. Az árucikk jóváírására csak abban az esetben jogosult, ha az hibátlan
gyári csomagolásban (gyári tartozékokkal), a blokkal vagy számlával, vagy annak másolattával, és
pontosan kitöltött garancia levéllel, jegyzőkönyvvel együtt küldi vissza. A termék sérülésmentes
visszaérkezéséről, így a megfelelő csomagolásról a visszaküldőnek kell gondoskodnia.
(A futárszolgálat csomagolás nélkül nem tudja felvenni a terméket.)
A visszaküldött hibás eszköz és/vagy tartozék minden esetben először tesztelésen esik át.
Csere, illetve jóváírás csak a hiba tényleges megléte esetén lehetséges.
Ha a visszaküldött termék hiányos, vagy bármilyen szükséges dokumentum nem megfelelő, esetleg
hiányosan kitöltött, cégünknek nem áll módjában javításra továbbítani a terméket. Ez esetben
visszaküldjük Önnek azt (ennek költségeit Ön viseli), vagy kérhetjük a hiányzó tartozék árának
megtérítését (ez magában foglalhat kézikönyvet, átalakítót, kábelt, töltőt, stb.). Amennyiben nem
tudjuk kicserélni a hiányzó elemet, akkor a Famatel 99. Kft. a vásárlótól kárpótlási díj megfizetésére
tarthat igényt a hiányzó tartozékra. Amennyiben a tesztelés alatt bebizonyosodik, hogy a készülék
hibás, és jogos a csere, úgy a cserekészüléket a következő rendeléssel juttatjuk el Önnek. Amennyiben
nincs készleten az adott termék, akkor jóváírjuk!
Felhívjuk partnereink szíves figyelmét, hogy portósan feladott csomagot nem áll módunkban átvenni!
A Famatel 99' Kft. az MPM és egyéb forgalmazott termékeire a 24 hónapos gyártói garanciát a kereskedő
részére történő eladást követő 24 hónapon belül tudja garantálni. Amennyiben a kereskedő a terméket 24
hónapon belül nem tudja továbbértékesíteni, köteles azt a Famatel'99 Kft. részére írásban jelenteni a
termék pontos megnevezésének, típusának, és a vásárlás dátumának feltüntetésével. A készüléket lejelenteni
weboldalunkon a belépést követően a Reklamációim/ Reklamáció kézi rögzítése menüpontban lehet a felület
kitöltésével. A hibaleírás mezőbe tüntesse fel, hogy "24 hónapon túli garancia meghosszabbítása"! Az így
lejelentett termékek garanciája egyedi elbírálást követően -a termék jellegétől függően- vagy meghosszabbítható,
vagy elévül. A Famatel 99' Kft. a 24 hónapon belüli eladatlan, illetve garancia vesztett termékekért anyagi
felelősséget nem vállal. Bizonyos készülékek állaga, műszaki paraméterei állás, tartós tárolás során jelentősen
romolhat, így azok termékgaranciája 24 hónapon túl nem biztosítható. Fenti rendelkezést a vásárlók számára
történő folyamatos jó termékminőség biztosításának érdekében hoztuk.